LID WORDEN

Lees eerst onderstaande informatie, zit je nog met vragen, of wil je gewoon lid worden, neem dan contact op met onze secretaris. Gebruik hiervoor het contactformulier, of tel 0032 14 63 85 25. (na 18u.)

In onze club wordt er gefietst op zaterdagnamiddag (of zaterdag de ganse dag indien een grote rit op het programma staat) en op zon- en feestdagen in de voormiddag.
Op zaterdagmiddag starten wij gewoonlijk om 13.00 uur – op zondagmorgen van begin september tot eind maart om 09.00 uur,  en vanaf begin april tot eind augustus om 08.30 uur.  Het vertrek is telkens voorzien aan de sporthal – Steenweg op Zevendonk – in Turnhout.  Vanuit Merksplas wordt gewoonlijk ook samen naar de start in Turnhout gereden.  Je mag gerust eens komen proefrijden –  maar hou er wel rekening mee dat in het winterseizoen de opkomst gewoonlijk beperkt is, ook al omdat dan een aantal leden niet meer op de weg fietsen, maar gaan mountainbiken.  Normaal wordt er gefietst in 5 niveaugroepen, dus informeer aan de startplaats vooraf even bij één van de uitstapleiders in welke groep je best vertrekt (is afhankelijk van je niveau).  Alle info en afspraken die we gemaakt hebben i.v.m. fietsen in de verschillende groepen kan je HIER terug vinden.

Wie bij onze club aansluit is verplicht om – best via de club – aan te sluiten bij de VWB (Vlaamse Wielrijdersbond), waardoor je steeds (7 dagen op 7, al dan niet in clubverband) verzekerd bent voor lichamelijke letsels als je recreatief aan het fietsen bent (ook joggen, fitness, turnen, en een aantal andere sporten om je conditie te onderhouden zijn gedekt) en de schade die je aan anderen zou berokkenen.  Eigen materiële schade is nooit gedekt door onze polis, mogelijk wel door de polis van een tegenpartij indien die aansprakelijk zou zijn.

Wat betreft de clubkledij : het basispakket bestaat normaal uit een koerstrui met korte mouw, een vest met lange mouw en een windstopper zonder mouwen. Een korte koersbroek met clublogo zit hiernaast in het gamma clubkledij. Het dragen van de kleding en helm is verplicht en gereglementeerd in onze club. Klik HIER voor het reglement. Als je voldoende aan de clubactiviteiten deelneemt voorziet de club een tegemoetkoming in de aankoopprijs van het kledingpakket.

Als je wil aansluiten raden wij je aan om dat zo snel mogelijk te regelen.  Je bent dan verzekerd vanaf het moment dat de club het VWB-lidgeld aan de bond heeft overgemaakt.

Gelieve ofwel via het contactformulier of telefonisch op nr. +32 14 63 85 25 (na 18 u) contact op te nemen met de club- secretaris – Dirk Van Dun – en het lidgeld te betalen op IBAN BE08 4134 1510 7113 van KATENA vzw met vermelding van uw naam.

Met sportieve groeten,
Dirk Van Dun
Secretaris KATENA vzw

Lidgelden:

LIDGELD 2024

FIETSENDE LEDEN :

Aansluiting VWB (individueel of per gezin)

40,00 euro

Lidgeld KATENA (per in clubverband fietsend lid)

35,00 euro

Totaal lidgeld voor een in clubverband fietsend lid

75,00 euro (+ 35 euro per bijkomend in clubverband meefietsend gezinslid)

ERE-LEDEN

20,00 euro

Ere-leden zijn leden die in principe niet meer mee fietsen. Zij betalen geen lidmaatschap VWB, (hebben dus ook geen verzekering) maar blijven als ere-lid toch bij de clubwerking betrokken.

VERZEKERINGSLEDEN

gratis

Dit zijn leden uit een gezinsaansluiting die niet actief deelnemen aan het clubleven en in feite enkel lid zijn met het oog op de voordelige verzekering.  Voor deze leden vraagt KATENA geen lidgeld, maar dat betekent tegelijk ook dat zij geen rechten verwerven op clubkledij, bijeenkomsten, enz…, tenzij ze als partner of gezinsleden mee uitgenodigd worden.