Erfgoedstukken KAWS/KATENA : wie heeft er nog plaats beschikbaar ?

Op onze tentoonstelling ter gelegenheid van de 100ste verjaardag van onze club konden jullie de erfgoedcollectie van onze club bewonderen.  Reeds vele jaren worden deze stukken bewaard bij ons clublid Julien Claes, die de stukken in zijn hobbykamer in een rek had uitgestald.  Je zou het als een mini-clubmuseum kunnen zien. We zijn hem hier heel dankbaar voor.

Maar Julien wordt volgend jaar 90 jaar.  Hij had in de aanloop naar de tentoonstelling aan het bestuur gevraagd om aan de toekomst te denken en een oplossing te zoeken voor de bekers, trofeeën, clubvlaggen, medailles, enz.  Op de fotopagina van onze website (https://fietsclub-katena.be/fotoalbum-katena/ en kies voor het jaar 2020) kan je zien over welke stukken het gaat, want niet alles wat getoond werd op de tentoonstelling is eigendom van de club.

We zijn in bespreking geweest met het stadsarchief van Turnhout, Erfgoed Noorderkempen en enkele musea binnen en buiten onze regio.  Omdat wielrennen-wielertoerisme zo’n specifieke niche is, verwijst men ons naar museum Koers in Roeselare, dat zich eerder toespitst op wielrennen.  We verwachten dat hierdoor onze collectie uit elkaar zou gehaald worden en bovendien onze regio zal verlaten. Omdat we dit liever vermijden doen we een oproep :

Heb jij thuis wat plaats vrij en ben je bereid om de erfgoedstukken te bewaren ?
(Het is niet nodig om alles uit te stallen zoals bij Julien, maar mag in dozen blijven zitten.)
Ben jij bereid of geïnteresseerd om een samenhangend deel in bewaring te nemen (ingeval we genoodzaakt zouden worden om de collectie op te splitsen) ?

Laat dan Dirk Van Dun (014/63.85.25 na 18u00) aub weten wanneer je ons hiermee kan helpen.
Het zou jammer zijn mochten we nergens anders terecht zouden kunnen dan op het containerpark…

Zoals de meesten onder jullie weten bracht de Heemkundekring Turnhout in samenwerking met Katena een prachtige kleurendruk-brochure van 30 blz uit, volledig gewijd aan Wielertoerisme in de Kempen – 100 jaar KAWS – Katena.  Voor geïnteresseerden : er is nog een kleine voorraad van deze brochures ter beschikking, en verkrijgbaar aan 4€ per stuk, te storten op rekening BE08 4134 1510 7113 van Fietsclub Katena vzw, met vermelding van “Brochure 100 jaar Katena”. Bezorging volgens onderlinge afspraak.

Foto's Tentoonstelling

Op vraag van diverse bezoekers bieden we de mogelijkheid om één of meerdere van de op onze tentoonstelling getoonde foto’s bij te bestellen.

De bestellingen worden aan democratische prijzen op kwaliteitsvol Profesional-Satin papier afgedrukt. De minimum-grootte van de afdrukken bedraagt 20 x 30cm, maar ook grotere afdrukken tot maximaal 60 x 90cm zijn mogelijk – telkens oplopend per 10cm.

De tarieven zijn per afdruk en per foto-hoogte – de breedte is natuurlijk afhankelijk van het fotoformaat, en kan verschillen :

20cm = 4 € – 30cm = 7,50 €  – 40cm = 12 € – 60cm = 32 €

Foto’s bestellen kan door een mailtje te sturen met vermelding van het foto-nummer. Dit nummer vind  je door onder de knop “fotocollectie” betreffende foto aan te klikken en te openen, vervolgens rechtsboven “i” van ‘info’ aanklikken en dan staat bij “bestandsnaam” het foto-nummer. Vermeld ook het aantal afdrukken dat je per foto op wélk formaat wenst  – Voorbeeld :  Foto A1, 1 ex, 20cm – en schrijf het vereiste bedrag over op de Katena-bankrekening BE08 4134 1510 7113.

Bestellen bij André Van Looy,  andre@fietsclubkatena.be

Foto’s worden thuis afgeleverd, tenzij anders afgesproken.