INITIATIE-CURSUS GPS voor KATENA-LEDEN

Initiatie GPS

Op vraag van enkele leden – en zoals eerder aangekondigd tijdens de algemene vergadering – geeft Marco Doyen een GPS info-cursus. Deze zal doorgaan op vrijdagavond 6 mei 2022 in De Heischuur te Oosthoven. Aanvang cursus 19.00u.

>>> geïnteresseerden : gelieve uw aanwezigheid te bevestigen via het contactformulier aub <<<

De doelgroep bestaat uit diegenen die nog een fiets-GPS willen aanschaffen en de minder ervaren bezitters van een GPS-toestel. Volgende zaken komen daarbij aan bod:

• Waar moet ik op letten bij de keuze van een gps-toestel
  • Welke verschillen zijn er tussen de verschillende toestellen
  • Hoe moet ik mijn toestel instellen en welke kennis en of apparaten heb ik daarvoor nodig
  • Hoe gebruik ik mijn toestel
    • starten; stoppen; opslaan; herbekijken en opnieuw rijden van een rit
    • een route op je toestel maken
    • verschillende navigatie opties (koers, route, nuttig punt, terug naar start)
    • fietsroutes van internet halen en rijden en wat als ik een ander startpunt kies
    • fietsroute via smartphone naar gps verzenden (uit bijv. de mail of WhatsApp)
    • fietsroute van toestel naar toestel verzenden (onderling delen)
    • gebruik van andere kaarten of landenkaarten
    • updaten van kaarten
  • Korte demo over het tekenen van een nieuwe route of het aanpassen van een bestaande route

Er zal ook ruimte zijn voor het stellen van vragen. Liefst had ik deze wel al op voorhand ontvangen, zodat ik deze eventueel al kan verwerken in de cursus.  Vragen via het contactformulier aub.

Later kan er eventueel een vervolgcursus worden georganiseerd als daar behoefte aan is. Denk bijvoorbeeld aan het tekenen van nieuwe routes en opslaan met hoogteprofielen; gebruik van Garmin Connect IQ; koppelen van toestellen aan elkaar; delen met Strava; gebruiken van segmenten; enz.

Tot de 6e, Marco.

INGESCHREVEN DEELNEMERS :

Ter info : na contact met Marco ivm de vraag van enkele deelnemers raadt Marco inderdaad aan om laptops en/of smartphones mee te brengen naar de demonstratie.

• André Van Looy
  • Greet Proost